Centrum informací
COVID-19


Nejčastěji kladené otázky k tématu COVID-19 a testům, které nabízí laboratoř Vaše laboratoře s.r.o., případně její partneři v rámci skupiny.


Jak se lze objednat?
PCR test
  • pouze přes rezervační systém RESERVATIC (odběrové místo Otrokovice, odběrové místo Zlín)
  • v případě, že systém nenabízí žádnou možnost objednání na Vámi vybraný den, jsou všechny termíny obsazeny
  • v případě, že je kapacita míst v rezervačního systému vyčerpána, telefonát do laboratoře Vám termín nezajistí
Antigenní testy
  • pouze přes rezervační systém RESERVATIC (odběrové místo Otrokovice, odběrové místo Zlín)
  • v případě, že systém nenabízí žádnou možnost objednání na Vámi vybraný den, jsou všechny termíny obsazeny
  • v případě, že je kapacita míst v rezervačního systému vyčerpána, telefonát do laboratoře Vám termín nezajistí
  • telefonát do laboratoře Vám termín nezajistí
Test na protilátky
  • objednání není třeba
  • na odběr krve můžete přijít do kterékoliv naší odběrové místnosti provádějící odběr krve

Jaký je rozdíl mezi testy ?!
PCR test
  • prokazuje přítomnost viru na sliznicích v době odběru
  • tento typ testů je výrazně citlivější než antigenní testy
  • provádí se z výtěru z nosohltanu
  • výsledky obdržíte do 48 hodin
Antigenní testy
  • prokazuje přítomnost viru na sliznicích v době odběru
  • je méně citlivý než PCR test
  • provádí se z výtěru z nosohltanu
  • testování neprováníme na počkání v odběrovém místě, výsledek do několika hodin
Test na protilátky
  • výsledek testu vypovídá, zda se člověk s virem setkal nebo byl očkován
  • provádí se odběr žilní krve
  • test stanovuje přítomnost protilátek IgG a IgM
  • výsledky jsou k dispozici nejpozději do dvou pracovních dnů

Kdy a jakou formou mi přijde výsledek?
  • výsledky obdržíte prostřednictvím SMS a e-mailem
  • SMS s výsledkem i s kódem k zpřístupnění výsledkového listu lze odesílat pouze na telefonní čísla českých či slovenských mobilních operátorů
  • při vyplňování formulářů si zkontrolujte, zda jste uvedli správnou e-mailovou adresu i telefonní číslo (včetně předvolby)
  • formulář vyplňujte prosím čitelně
PCR test
  • výsledek prostřednictvím SMS:
    • ihned po vydání výsledku obdržíte SMS na Vámi uvedený telefonní kontakt (samoplátci i testy hrazené ze zdravotního pojištění)
  • výsledek prostřednictvím výsledkového listu:
    • pokud byl Váš test hrazen ze zdravotního pojištění: výsledkový list obdrží ten, kdo Vás na test poslal – žadatel testu (např. ošetřující lékař)
    • pokud jste samoplátci: výsledkový list obdržíte e-mailem zabezpečenou elektronickou cestou (pouze v českém jazyce). Přístupový kód k zpřístupnění výsledkového listu obdržíte pomocí SMS. Lékařské potvrzení (certifikát), pokud jej požadujete (požadavek nutno vyplnit do formuláře) obdržíte stejnou cestou jako výsledkový list. Potvrzení je vystavováno v českém, anglickém a ruském jazyce a jeho vystavení je zpoplatněno
    • výsledky obdržíte do 48 hodin
Antigenní test
  • výsledek prostřednictvím SMS:
    • ihned po vydání výsledku obdržíte SMS na Vámi uvedený telefonní kontakt
  • výsledek prostřednictvím výsledkového listu:
    • výsledkový list obdržíte e-mailem zabezpečenou elektronickou cestou (pouze v českém jazyce) vč. lékařského potvrzením (v českém a anglickém jazyce). Přístupový kód k zpřístupnění výsledkového listu obdržíte pomocí SMS
    • testování neprovádíme na počkání v odběrovém místě, výsledek do několika hodin
Test na protilátky
  • výsledkový list obdržíte e-mailem zabezpečenou elektronickou cestou (pouze v českém jazyce). Přístupový kód k zpřístupnění výsledkového listu obdržíte pomocí SMS
  • výsledky jsou k dispozici nejpozději do dvou pracovních dnů

Nepřišel mi žádný výsledek, co mám dělat?
  • SMS s výsledkem vč. kódu k zpřístupnění výsledkového listu lze odesílat pouze na telefonní čísla českých nebo slovenských mobilních operátorů
  • při vyplňování formulářů si pečlivě zkontrolujte, zda jste uvedli správnou e-mailovou adresu i telefonní číslo (včetně předvolby)
  • formulář vyplňujte prosím čitelně
  • pokud Vám výsledek nepřijde po uplynutí stanovené doby: PCR (48 hodin), antigenní test (24 hodin), protilátky (2 pracovní dny), volejte na číslo: 571 666 320 v pracovní dny 7–15 hod.
  • pokud jste samoplátci a přijde Vám pouze SMS nebo samostatný e-mail, volejte na číslo 571 666 320 v pracovní dny 7–15 hod

Co dělat v případě pozitivity u antigenního testu?
  • v případě pozitivního antigenního testu provádíme automaticky PCR vyšetření (není potřeba nový odběr)
  • vyčkejte výsledku PCR testu (informaci obdržíte v SMS)
  • do obdržení výsledku PCR testu, který Vám bude zaslán (viz informace výše), prosím, dodržujte karanténní opatření proti přenosu onemocnění
Co přesněji znamenají protilátky IgG a IgM?!
  • protilátky IgG – pokud je výsledek testu na přítomnost IgG pozitivní, tak jste pravděpodobně onemocnění prodělali nebo jste byli očkováni. Přítomnost těchto protilátek pravděpodobně poskytuje ochranu před další nákazou
  • protilátky IgM – tyto protilátky se objevují krátce po kontaktu s virem a jejich přítomnost může přetrvávat i několik měsíců
Stanovení protilátek proti SARS CoV-2 nenahrazuje vyšetření PCR ani antigenní test
Dostanu k testu nějaký dokument, který mohu uplatnit v zahraničí?!
  • PCR test: ANO, lze vydat lékařské potvrzení – certifikát o výsledku PCR testu v anglickém a ruském jazyce. Požadavek na vystavení certifikátu je nutné uvézt do formuláře a je zpoplatněno
  • Antigenní test: ANO, k výsledku je automaticky zdarma vydáváno potvrzení o výsledku antigenního testu v anglickém jazyce.
  • Test na protilátky: NE

Mám výsledek, ale co znamená vůbec netuším ?!
  • podívejte se předešlé otázky
  • výsledky protilátek je třeba interpretovat v souvislosti s klinickým stavem daného pacienta
  • laboratorní pracovník se může vyjádřit pouze k danému výsledku.


© 2019 Vaše laboratoře, All Rights Reserved